During this 4 days workshop we'll see the new paradigms of grapihcs programming using openGL through openFrameworks.
OpenGL
Traditional vs modern openGL
Transformation matrices
Shaders, Vbo, Fbo and other openGL objects
Performance advices
2D drawing with OF classes
C++ concepts
Object orientation
Templates
New classes in OF 0.8.0
ofParameter
ofxGui
Most people with experience with Processing or openFrameworks still use old methodologies that are usually slower and lead to a more disorganized code.
Even if the openGL syntax for this new elements is kind of complicated, using openFrameworksmakes it really simple to use .
Although at first not having some of the old functionality can seem complex, once we know how to use modern openGL it leads to better organized, faster and even easier code.
This workshop is oriented to people with some experience in Processing, openFrameworks or openGL. If you've never used openFrameworks it is recommended to assist to the "Introduction to openFrameworks" workshop.
Apart from this modern openGL ideas we'll see some c++ arquitectural concepts like OO and generic programming and a review of some new classes in the latest version of openFrameworks
Arturo Castro es ingeniero informático, artista, y profesor trabaja en el desarrollo de instalaciones interactivas, entornos virtuales y otros desarrollos creativos. Actualmente reside en Berlin.
Arturo es uno de los desarrolladores de la herramienta de código libre para programación creativa, openFrameworks junto con Theo Watson y Zach Lieberman.
Entre otros proyectos, ha colaborado desde 2009 con la empresa Reactable Systems en el desarrollo de la versión comercial de Reactable.
Está interesado en la filosofía open source no solo referida a software si no también en como estas prácticas se pueden trasladar a otros ámbitos en la sociedad.
Arturo estudio ingeniería informática, e imparte frecuentemente clases de programación creativa.