Ya sé que se ha comentado en este foro lo de firewire pero es que me trae loco loco. Según muchos fabricantes de tarjetas de audio portátiles recomiendan encarecidamente usar controladoras con chipset Texas Instruments. Por lo que respecta a Linux y ffado/freebob ellos lo tienen muy claro: http://www.ffado.org/?q=node/251
Alguien escribió:Which firewire controllers work well and which don't work?
Some of Ricoh chipsets are reported _not_ to work well, some seem to work fine.
NEC chipset has been tested by a developer and is reported to work fine,
but since Presonus advises against them, there must be a reason to avoid them.
So far, in order of preference (best to worst) according to developers:
Texas Instruments, VIA, O2 Micro, NEC (all OHCI controllers)
NB: OHCI firewire cards are natively supported by Windows, no driver install necessary
According to Presonus :
> USB/firewire and s400/s800 combo cards are not compatible. Symptoms are usually no audio
> recording/playback but device will install and sync, erratic audio performance and rarely will not allow
> the device to install or sync. We recommend a firewire card that ONLY has s400 firewire connections and
> preferably with a Texas Instruments or VIA chipset.
> Firewire cards with NEC chipsets are not compatible. Symptoms are similar or the same as combo cards.
O sea que con TI tienes el tiro asegurado. Me he pateado más de 15 tiendas de informática y ninguno me da otra cosa que no sea Conceptronic con chip VIA pero ni rastro de Texas Instruments. ¿Alguien me puede recomendar un modelo o alguna tienda donde pueda encontrar algo? ¿Realmente puedo tener problemas si no lleva el chip de TI?
Gracias de antemano y saludos.