Dudilla de calidad

djCheko
#1 por djCheko el 06/12/2005
Nass, uff, hacia tiempo k no venia por aki, ya era hora. Bueno mi duda es sobre las opciones de grabación, me gustaria saber cual de las opciones de calidad que trae el fruity es la que ofrece mas calidad, valga la redundancia. En concreto quiero saber si eligo una de las opciones "sinc" en quality en vez de "6-point hermite" (y realmente que es lo k hace esto), y ademas para que valen el resto de opciones de esa pestaña de "Quality", como "alias-free ts404" (k me imagino tendrá k ver con dixa makinita) y "disable max poli" (disolver polifonia máxima, supongo k esto lo tengo k tener apagado, no?), pork "hq for all plugins" es alta calidad para todos los plugins y tendré k tenerlo puesto seguro. Tambien me gustaria saber que opcion elegir y para que sirve cada una de las opciones de la pestaña "looping mode", es decir, "cut, leave o wrap remainder". Bueno y ya por ultimo y me interesa algo menos, mas bien por curiosidad, quisiera saber para que valen las últimas opciones "split mixer tracks", "save acidized" y "save slice markers" de las cuales tengo activada la de acidized que no se pa k es ni si es bueno o malo, esto será como un archivo adjunto cunado exportas de información o algo así no??, no se, en definitiva el cuadro entero de renderizado practicamente, jejeje, y sin mas dilación, jaja, me voy y muxas gracias a todos por todo, jue si parece k me estoy muriendo y me estoy despidiendo, jajaja. Espero vuestras respuestas, graciassss.
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djCheko
#2 por djCheko el 14/12/2005
8 dias y ni una miser respuesta, snif :shock:
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Origami
#3 por Origami el 14/12/2005
perdona. sacado literalmente del manual del FL.

2. Looping Mode
Sets the looping mode. Applies only to wave and mp3 files. If after rendering the last bar from the song there is still a sound decaying, this option sets how should proceed FL Studio.

Cut Remainder - Cuts any decaying sound after the last bar was rendered.
Leave Remainder - Expands song's length to fit the remainder.
Wrap Remainder - Wraps any decaying sound in the beginning of the song (useful when rendering songs that will be looped).
3. Quality
Sets the quality of the rendered wave output.

Sampler's Interpolation - Sets the sample interpolation method used in Sampler channels when exporting to wave/mp3. Linear interpolation provides speed and good overall quality. It is suitable for realtime playback. 6-point Hermite applies high quality curve interpolation, and although slower than Linear, is a good choice for exporting audio files & realtime playback on fast machines. Sinc (depths 64, 128, 256) method provides the highest quality interpolation of all methods, but is also very slow so we recommended that you use it for your final render only. NOTE: To specify one of those interpolation methods to be used for realtime playback, adjust your Audio Settings.
Dithering - Applies 32->16bit dithering to 16 bit wave files and mp3 files.
Alias-free TS404 - Prevents TS404's "aliasing" when turned on, but also slows down the rendering.
HQ for all plugins - Sets high quality mode for any plugins (effects and generators) used in the song.
Disable Max Poly - Ignores the max poly setting in Miscellaneous Channel Settings. However it will NOT ignore whether you checked the Mono option.
4. Output
Sets what files should FL Studio output when rendering. You can render to more than one type simultaneously as shown in the picture above.

5. Wave
Contains a combo box where you can set at what bit depth should be created the wave file. You can choose standard 16bit wave file, or two types of 32bit wave output (provides more precise editing in wave editors that support 32 bit wave files, but it's likely that you would not be able to play directly such file in audio player). 32bit float (0.24) is the native format of FL Studio'mixer engine, while 32bit float (16.8) is the native format of Adobe Audition® (also known as Cool Edit®).
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Origami
#4 por Origami el 14/12/2005
espero que lo entiendas.
saludos
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