Mike Martin escribió:There are a couple of ways to use the sliders and control how they work for each zone.
First, the Stage Setting is what determines the assignment for each Slider or Knob. Once you go into each Zone you can determine if the slider is enabled for the zone or not. Quick example using two simple sounds:
Zone1: Piano
Zone2: Strings
In this example, I could set:
Slider 1: CC#11 Expression
Slider 2: CC#11 Expression
Expression is a better choice that CC#7 Volume, I'll explain that later
Next for Zone1 (Piano) Controllers you select:
Slider 1: ON
Slider 2: OFF
For Zone 2 (Strings):
Slider 1: OFF
Slider 2: ON
This configuration will give me independent Expression control over each zone. With me so far?
Where the PX-5S gets a little deeper is that the sounds on Zone1 and Zone2 can be "Hex Layers", so each of them on their own can have up to six layers. So sliders an knobs can be set not only to control everything on a Zone using Expression (volume) control, but to control the "Layer Volume" of components within a zone.
Example if Zone 1 has a HexLayer sound that has six components - (WarmPad, VocalPad, Synthstrings, Sawtooth1, Sawtooth2, ElectricPiano)
You could use the six layers to blend those - by setting each Slider to "Layer1 Vol, Layer2 Vol, Layer3 Vol, Layer4 Vol...etc). But that is just Zone1, So you still might have piano sounds sound or something else on Zone2 and again you can choose if that Zone pays attention to each Slider or not.
The PX-5S has a couple other tricks up its sleeve.
Each Slider, Knob, Pedal and Modwheel can do 2 things at once. In addition their function can work in a normal or reverse way.
Example:
Zone 1: Piano
Zone 2: HexLayer with Strings (layer 1) and Choir (layer 2)
Slider1: CC#11 Expression
Slider2: Target 1 -> Layer1 Volume min:0 max:127
Slider2: Target 2 -> Layer2 Volume min:127 max:0
In this example Slider 2 has control over BOTH the strings and the choir. With Slider 2 in the middle, I can hear both. With Slider 2 up all the way I hear Strings and pulled down I'd only hear Choir.
Has your head exploded yet? Don't worry, there are many examples of things like this built-in to the Stage Settings on the PX-5S and we'll be making more that you can download,
Volume (CC#7) vs Expression (CC#11):
The major difference is that Volume will override any preset value. Expression will keep it relative.
Easiest Example is Piano and Strings:
Zone1 Piano - Volume 127
Zone2 Strings - Volume 100.
So lets say at these values, I have a nice balance between the two sounds. If I control the strings with CC#7 Volume, it could anywhere from a value of 0-127 (Potentially being too loud to hear my piano sound). If I use Expression - I can reduce the level of the strings but its maximum actual volume will never exceed the what I originally set. Make sense?
I'll give you some time time to swallow this one.
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Alguien escribió:Don't forget that the PX-5S does something extremely unique. Regular footswitch pedal inputs can be used like expression pedals. Casio calls it an Envelope Response Pedal. So as the name suggests, you can assign an envelope to the footswitch. This can be use for swells, filter sweeps and more. So if you're playing piano and strings you can have the strings swell in and out at a predetermined rate...up to around 16 seconds. This rate can also be adjusted on the fly using the sliders or knobs. This is how the wah-wah effects are done on the clav sounds on the PX-5S, it is incredibly musical and a great feature.
-Mike Martin
Casio America, Inc.
Alguien escribió:No se olvide que el PX-5S hace algo muy singular. Regular entradas de pedal interruptor de pedal se puede utilizar como pedales de expresión. Casio llama un "pedal de respuesta de envolvente". Así como su nombre indica, se puede asignar una envolvente para el pedal. Esto puede ser uso para el hincha, barridos de filtro y mucho más. Así que si estás tocando el piano y las cuerdas puede hacer que las cadenas se hinchan y salen a una velocidad predeterminada ... hasta unos 16 segundos. Esta tasa también se puede ajustar sobre la marcha usando los deslizadores o perillas. Es así como los efectos de wah-wah se realizan en los sonidos Clav en el PX-5S, es increíblemente musical y una gran característica.
-Mike Martin
Casio America, Inc.
Disculpen la traducción.
Demostración del PX-5S en directo desde el SXSW
http://www.ustream.tv/casiomusicgear
Emiten hoy, mañana y pasado.
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m0squis, ¿que te pareció? aunque estoy con altavoces cutres de pc noto que suena bastante bien. Una cosa... no sé si alguien más se percató (o me pareció a mi ) que al cambiar de preset tocó uno con una cuerda (string) y sonaba bastante poco convincente y rápidamente lo quitó, jeje creo que sacar buenas cuerdas acústicas es un trabajo bien duro.
A mi me ha gustado mucho, aunque el sonido de piano me parece demasiado brillante. Pero como trae muchas opciones de edición, no creo que cueste mucho ponerlo al gusto de cada uno. El arpegiador me encanta y la dinámica también es brutal que es en lo que más falla mi teclado actual.
En definitiva, creo que me lo voy a pillar en cuanto salga. Me parece el mejor teclado relación calidad/prestaciones/precio. Lo único que me queda por probar es la acción del teclado, a ver si es tan bueno como comentan.
En definitiva, creo que me lo voy a pillar en cuanto salga. Me parece el mejor teclado relación calidad/prestaciones/precio. Lo único que me queda por probar es la acción del teclado, a ver si es tan bueno como comentan.
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