If a melody is written in C major and accompanied by an instrumental
in A minor, when the melody comes to rest on C, it corresponds to the third pitch of
the A minor scale. This sounds relatively stable and at rest, especially when accompanied by an
A minor chord, which is common in the key of A minor. However, when a melody in A minor
is accompanied by an instrumental written in C major, the melody comes to rest on A, which is
the sixth pitch of the C major scale. This pitch does not sound as resolved. The results are a
mashup that sounds fairly in key, but doesn’t seem to come to a stable resting point that the listener
normally expects. It doesn’t sound totally wrong, but it doesn’t sound quite right either.
Alguien escribió:Traduccion google;
Si una melodía está escrita en Do mayor y acompañada por un instrumental en la menor, cuando la melodía se detiene en C, que se corresponde con el tercer lanzamiento de la escala LA menor. Esto suena relativamente estable y en reposo, especialmente cuando van acompañados por un Un acorde la menor, que es común en la tonalidad de la menor. Sin embargo, cuando una melodía en la menor se acompaña de un instrumental escrita en do mayor, la melodía se detiene en A, que es el sexto paso de la escala de Do mayor. Este tono no suena como resuelto. Los resultados son una
mashup que suena bastante en clave, pero no parece llegar a un punto de descanso estable que el oyente
normalmente espera.