Utilizo Mac y Logic Pro.El utiliza Windows.
Ensayar Online
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Hola!
Estoy investigando un poco sobre este tema para un proyecto, y me preguntaba si me podrías ayudar con algunas dudas que me surgen. Por ejemplo, ¿realmente practicarías más música, o ensayaríais con vuestro grupo de manera online? ¿Cuál sería vuestros 3 requisitos básicos para utilizar una herramienta similar a esta?
Gracias!
Estoy investigando un poco sobre este tema para un proyecto, y me preguntaba si me podrías ayudar con algunas dudas que me surgen. Por ejemplo, ¿realmente practicarías más música, o ensayaríais con vuestro grupo de manera online? ¿Cuál sería vuestros 3 requisitos básicos para utilizar una herramienta similar a esta?
Gracias!
Panxa escribió:Estoy investigando un poco sobre este tema para un proyecto, y me preguntaba si me podrías ayudar con algunas dudas que me surgen
Un proyecto molón
Panxa escribió:Por ejemplo, ¿realmente practicarías más música, o ensayaríais con vuestro grupo de manera online?
En mi caso es probable. Toco con un colega que vive a un par de calles de casa y es imposible quedar. Él suele practicar por las noches con auriculares y yo también... así que supongo que sería viable.
Hoy por hoy yo grabo los backing-tracks en Garageband en el Mac y él luego practica las guitarras sobre ellos en el Garageband en el iPad... eso son nuestros "ensayos asíncronos".
Panxa escribió:¿Cuál sería vuestros 3 requisitos básicos para utilizar una herramienta similar a esta?
1.- Solucionar los problemas de la latencia/retardo/sincronía.
2.- Que fuese el equivalente online de uno de estos:
... así cada participante puede tener su propia mezcla y escucharse bien.
3.- Compartir backing-track, metrónomo y ya puestos partitura o fake sheet sería genial.
El vídeo y demás me parece muy secundario, prefiero calidad de audio sin retardos antes que verle la jeta a mi colega.
Teniendo audio no se hasta qué punto pudiese tener utilidad una pista midi... lo del midi online (que probé con Supertorpe) lo veo más como un recurso "educativo". Por cierto que tengo alguna idea al respecto.
No lo he probado pero la idea es como este servicio, supongo.
http://www.ejamming.com
Por lo que he leído conecta P2P a los participantes para evitar la latencia.
http://www.ejamming.com
Por lo que he leído conecta P2P a los participantes para evitar la latencia.
Un tema interesante, desde luego... me apunto. Echaré un vistazo...
De momento, me ha llamado la atención esto del ejamming:
El futuro tecnológico, si lo hay, puede llegar a ser bastante asqueroso según cómo se mire...
De momento, me ha llamado la atención esto del ejamming:
ejamming escribió:
Your Responsibilities Regarding Cover Material
You must agree and adhere to eJamming Inc.’s Cover License and Mechanical License Policy in order to use the eJAMMING® AUDiiO software.
When a Account Holder to the eJamming Service uses the eJamming AUDiiO software to enter into an eJamming session with other Account Holders (which is not recorded) and the Account Holders cover and/or perform existing musical material by virtue of their interaction, then none of the participants in that eJamming session will have to pay a license fee or a mechanical license fee by virtue of participating in an eJamming online jamming session. With regard to cover (non-original) material, eJamming, Inc. is negotiating blanket licenses from the music performing rights organizations (ASCAP, BMI and SESAC) which will cover your performance online of such cover material.
However, if any one of the Account Holders participating in the eJamming session records the non-original composition, a license may be required from the publisher and/or copyright owner of the underlying non-original composition.
If any one of the Account Holders participating in the eJamming session distributes the recording over the Internet or via any other mechanical method now known or hereafter devised, then the Account Holder distributing the recording must promptly pay the applicable mechanical license fees to the appropriate organization(s). By using the eJamming service, you agree and acknowledge that eJamming is not responsible for, nor shall it make, mechanical license fee payments on behalf of any Account Holder. Information on mechanical license rates and forms for licensing mechanical reproductions of cover material from the Harry Fox Agency, Inc. can be found at http://www.harryfox.com.
Any failure to make such payments will result in the termination of your subscription to the eJamming Service and may subject you to Copyright violations. You agree (to the extent permitted by applicable law) to hold harmless and indemnify eJamming, Inc, its subsidiaries, affiliates, related companies, employees, officers, directors, agents and suppliers against any liability, claims, or demands regarding license and mechanical fees, including reimbursing eJamming, Inc. for the company’s costs in providing information or testimony in court and/or hiring attorneys to defend against the action.
El futuro tecnológico, si lo hay, puede llegar a ser bastante asqueroso según cómo se mire...
En este hilo se presentaban varias soluciones:
https://www.hispasonic.com/foros/posible-formar-grupo-internet/475381
https://www.hispasonic.com/foros/posible-formar-grupo-internet/475381
Otro sistema (gratuito) para la saca: JamKazam
Han lanzado el proyecto JamBlaster en kickstarter
Es un dispositivo dedicado y optimizado para esta tarea:
Alguien escribió:I’m skeptical. Is this really possible?
Yes, it definitely is. Major research universities have conducted various studies that indicate that as long as you can keep latency down to 25 milliseconds or less, musicians can play pretty much any music together, stay in sync, and have a great experience. Even above 25 milliseconds, many musicians can play a variety of music enjoyably – especially pieces with a slower tempo or pieces that require less precision. Many audio interfaces when combined with JamKazam will deliver 10 to 15ms of round trip audio processing latency to capture, encode, decode, and play music – basically everything but Internet latency. So with one-way Internet latency of 15ms or less, you can play pretty much anything. This equates to a ping time of 30ms between computers. A cross-country ping can be as low as about 75ms, so you can play with musicians pretty far away, as long as you don’t suffer from an irrational route path by your ISP that, for example, sends your packets from Austin to Atlanta to Dallas – like a really bad connecting flight plan. For more information, check out one of our favorite university research papers on this subject at http://bit.ly/1bry9QP.
Han lanzado el proyecto JamBlaster en kickstarter
Es un dispositivo dedicado y optimizado para esta tarea:
Alguien escribió:JamBlaster Specifications
Following are tech specs on the JamBlaster:
JamBlaster Computing Resources
The JamBlaster includes a quad-core 1.2GHz ARM processor, 1GB memory, 8GB storage, and GigE Ethernet network connectivity. It runs a Linux operating system with an optimized real-time kernel, and the entire system has been designed, architected, and optimized end-to-end to deliver blazing audio processing speed.
JamBlaster Audio Quality
The JamBlaster uses premium audio components throughout to deliver superb audio quality on par with audio interfaces that were designed only for recording. The JamBlaster delivers up to 24-bit, 96kHz premium audio. Frequency response for mic/line/instrument inputs is 20Hz – 20kHz +/-0.2dB. THD+N is -107dB for mic inputs and <-100 dB for line and instrument inputs.
Input Ports
The JamBlaster features two Neutrik combo ports on the front, so you can plug in either 1/4" (TS) or XLR style connectors. Each input port can be individually set to accept line level (lo Z) or instrument level (hi Z) inputs, and each input port can be individually set to supply 48V phantom power if needed.
Headphone Port
The headphone port accepts a standard 1/4" TRS connector from your headphones.
Chat Mic
The horizontal cutout labeled "MIC" on the front of the JamBlaster is a built-in chat mic you can use to talk with other musicians while in sessions.
Ethernet Port
The Ethernet port on the rear of the JamBlaster is a GigE Ethernet port, and the JamBlaster must be connected to your home router using an Ethernet cable (not included) for Internet connectivity. We are considering supporting WiFi USB sticks via the USB ports on the rear of the JamBlaster, but WiFi usually causes substantial latency and audio degradation, so we are not committing to enabling this capability. We will continue to consider it as a possibility as routers improve over time.
USB Ports
The JamBlaster includes 8GB of onboard storage, and the Linux operating system and JamKazam application that run on the JamBlaster use less than 1GB of this storage. For musicians who want more storage capacity for recordings, we plan to support a short list of "certified" USB memory sticks that you can buy and plug into a USB port to expand the JamBlaster's storage capacity.
Reset Button
This button is available in case troubleshooting is needed on the JamBlaster. For example, it can be used to hard reset the box to factory defaults.
Power Supply
The JamBlaster's power supply (included with the JamBlaster) is rated for 100-240VAC 50/60Hz, so it works with both North America's standard 120V/60Hz and Europe's standard 220V/50Hz power infrastructure. Please note that the physical power supply plug is a standard US plug type, so if you live outside the US, you will need to use a plug adapter (not included), but not a power converter.
Compatibility with Recording SoftwareThe JamBlaster may be connected to Windows and Mac computers using a USB cable (not included), and will act as a "normal" audio interface when used in this configuration, so you can use it with your favorite recording software (e.g. Avid ProTools, Ableton Live, Steinberg Cubase, Reaper, GarageBand, etc.).
Controls
The JamBlaster is controlled using a companion app that can run in a standard browser on Windows, Mac, and Linux computers. Or you may control the JamBlaster using a companion app that can run on iOS or Android tablets and smartphones.
Casualidad yo me apunte ayer al Jamkazam. Desde que lo intenté con Ohmstudio no se me ha quitado el gusanillo. Después caí que el tema no era Live. Para eso ahora estoy en Blend subiendo proyectos de Ableton.
Pero si respondo aquí es por recordaros BitwigPlay. Ya lo tengo instalado en Windows y Ubuntu y va de maravilla para ser la primera edición seria.
Según está propuesto cuentas con conectarte al modem directamente...
De momento estoy pez aprendiendo a usarlo pero no voy a dejar de intentar colaborar con el online. Es una espina que tengo clavada. Tocar con un desconocido de Alaska y otro de Aulastria...
Una barrera menos que, en mi opinión debería haber saltado hace mucho. Con la tecnología actual... Y la de hace cinco años.
Pero si respondo aquí es por recordaros BitwigPlay. Ya lo tengo instalado en Windows y Ubuntu y va de maravilla para ser la primera edición seria.
Según está propuesto cuentas con conectarte al modem directamente...
De momento estoy pez aprendiendo a usarlo pero no voy a dejar de intentar colaborar con el online. Es una espina que tengo clavada. Tocar con un desconocido de Alaska y otro de Aulastria...
Una barrera menos que, en mi opinión debería haber saltado hace mucho. Con la tecnología actual... Y la de hace cinco años.
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