Propellerhead ha puesto cuenta regresiva
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Uf... Los de Ableton, y alguno más... se tienen que estar tirando de los pelos... Reason puede ser la herramienta universal para hacer música en tu casa, y pasearla por el mundo, si te apetece, por antonomasia. Que bonito el Kong. Espectacular en general el cúmulo de posibilidades de todo esto. Habrá que dedicarle muuuucho tiempo a todo.
Quizá un nuevo sinte molaría más... pero Reason ya tenía buenos sintes, y Thor era una apuesta de futuro muy seria, aún lejos de haber sido del todo explotada, y con el sampleo y Record, tampoco hacían falta más sintes.
Quizá un nuevo sinte molaría más... pero Reason ya tenía buenos sintes, y Thor era una apuesta de futuro muy seria, aún lejos de haber sido del todo explotada, y con el sampleo y Record, tampoco hacían falta más sintes.
mod
Pues al final algo ya se ha andado.
Nada de Midi out (no sé porque)
Nada de VSTs/is, que viene lógico dada la política de la marca.
Ningún sinte nuevo.
Ningún efecto nuevo o revisado, a excepción de los que trae el Kong, y que no dan la sensación de ser nada del otro mundo.
Pero ya hay una solución muy imaginativa para meter audio en Reason.
Al margen de lo anunciado no sé si habrá más cambios, pero aunque no sea mucho creo que merece la pena la actualización.
Nada de Midi out (no sé porque)
Nada de VSTs/is, que viene lógico dada la política de la marca.
Ningún sinte nuevo.
Ningún efecto nuevo o revisado, a excepción de los que trae el Kong, y que no dan la sensación de ser nada del otro mundo.
Pero ya hay una solución muy imaginativa para meter audio en Reason.
Al margen de lo anunciado no sé si habrá más cambios, pero aunque no sea mucho creo que merece la pena la actualización.
mod
Tras las actualizaciones de Reason y de Record, la jugada del sampling me parece muy acertada.
Si funciona bien, me empezaría a pensar el adquirir Record y dejar de un lado Reaper, o usar Reaper solo por los VSTs. Las tres cosas a la vez se me hace un poco lío.
Habrá que esperar un poco a ver con las demos como va la cosa.
Sinceramente, hecho en falta los tiempos en los que hacía todo en Reason, en un único programa sin comeduras de tarro de VSTis, y teniéndolo todo integrado y controlado.
Si funciona bien, me empezaría a pensar el adquirir Record y dejar de un lado Reaper, o usar Reaper solo por los VSTs. Las tres cosas a la vez se me hace un poco lío.
Habrá que esperar un poco a ver con las demos como va la cosa.
Sinceramente, hecho en falta los tiempos en los que hacía todo en Reason, en un único programa sin comeduras de tarro de VSTis, y teniéndolo todo integrado y controlado.
Aki escribió:Tras las actualizaciones de Reason y de Record, la jugada del sampling me parece muy acertada.
Si funciona bien, me empezaría a pensar el adquirir Record y dejar de un lado Reaper, o usar Reaper solo por los VSTs. Las tres cosas a la vez se me hace un poco lío.
Habrá que esperar un poco a ver con las demos como va la cosa.
Sinceramente, hecho en falta los tiempos en los que hacía todo en Reason, en un único programa sin comeduras de tarro de VSTis, y teniéndolo todo integrado y controlado.
Joder, Aki, pues verde y con asas...
voy a poner las demas novedades por si a alguien se le han pasado por alto.
Automatic Self-Contain of Samples (incl from ReFills)
Make your songs self-contained by embedding samples and even ReFill sounds in your file. Reason 5's self-contained song format makes collaborating with your friends a breeze. Even breezier than before actually.
Record Notes on Multiple Tracks
Reason 5 and Record 1.5 lets you use multiple MIDI keyboards, pads, and controllers for playing and recording your instruments. Lock a 16-pad controller to a Kong, and use a keyboard to play your synths. Or use two keyboards on stage for controlling different Reason instruments.
Scale Clips by Resizing
By pressing the alt or option key, Record 1.5 lets you timestretch individual clips. Now you can stretch loops to match your song's tempo, or expand samples to eight times the length for completely new sounds.
Mute Tool
The new Mute tool lets you click to mute and unmute clips. Use it to mute sections, or create variations in your Blocks.
Set and move loop functions
Select a clip and press L to immediately set the loop points to the selection. Use the new Remote parameters for real-time control of the loop points from your MIDI controller.
Tap Tempo
New in the transport panel is the Tap Tempo button.
Improved key commands for laptop use
Reason 5 and Record 1.5 works even better on your laptop – or any keyboard missing a numeric pad. The new key commands lets you control play, loop, record and more from your keyboard.
Hierarchical menus in Combinator programmer
A sound designer favorite, the Combinator's programmer window is now even easier to use with hierarchical menus for fast patching.
Additional CV inputs on Combinator
The Combinator in Reason 5 is expanded with new CV inputs on the back. The four new CV inputs can be used to control any parameter on the contained devices, providing even more options and possibilities for sound designers.
Updated Help system (incl Help on Mac)
Reason 5 and Record 1.5 comes with a new and better built-in help system, on both Mac and Windows.
Normalize and reverse audio clips
In Record 1.5 you can normalize and reverse your recorded audio clips.
Bounce clip to sample
When using Reason & Record, you can now bounce audio recordings to samples, so you can use them in Reason devices such as Kong, Redrum, NN-XT and NN-19.
Reason 5 updates
In Reason 5 there are tons of changes to bring Reason up to speed with Record. These changes include advanced multi core support, improved cable management in the rack, faster sample loading, on-screen piano keyboard, sequencer usability improvements and much much more.
Automatic Self-Contain of Samples (incl from ReFills)
Make your songs self-contained by embedding samples and even ReFill sounds in your file. Reason 5's self-contained song format makes collaborating with your friends a breeze. Even breezier than before actually.
Record Notes on Multiple Tracks
Reason 5 and Record 1.5 lets you use multiple MIDI keyboards, pads, and controllers for playing and recording your instruments. Lock a 16-pad controller to a Kong, and use a keyboard to play your synths. Or use two keyboards on stage for controlling different Reason instruments.
Scale Clips by Resizing
By pressing the alt or option key, Record 1.5 lets you timestretch individual clips. Now you can stretch loops to match your song's tempo, or expand samples to eight times the length for completely new sounds.
Mute Tool
The new Mute tool lets you click to mute and unmute clips. Use it to mute sections, or create variations in your Blocks.
Set and move loop functions
Select a clip and press L to immediately set the loop points to the selection. Use the new Remote parameters for real-time control of the loop points from your MIDI controller.
Tap Tempo
New in the transport panel is the Tap Tempo button.
Improved key commands for laptop use
Reason 5 and Record 1.5 works even better on your laptop – or any keyboard missing a numeric pad. The new key commands lets you control play, loop, record and more from your keyboard.
Hierarchical menus in Combinator programmer
A sound designer favorite, the Combinator's programmer window is now even easier to use with hierarchical menus for fast patching.
Additional CV inputs on Combinator
The Combinator in Reason 5 is expanded with new CV inputs on the back. The four new CV inputs can be used to control any parameter on the contained devices, providing even more options and possibilities for sound designers.
Updated Help system (incl Help on Mac)
Reason 5 and Record 1.5 comes with a new and better built-in help system, on both Mac and Windows.
Normalize and reverse audio clips
In Record 1.5 you can normalize and reverse your recorded audio clips.
Bounce clip to sample
When using Reason & Record, you can now bounce audio recordings to samples, so you can use them in Reason devices such as Kong, Redrum, NN-XT and NN-19.
Reason 5 updates
In Reason 5 there are tons of changes to bring Reason up to speed with Record. These changes include advanced multi core support, improved cable management in the rack, faster sample loading, on-screen piano keyboard, sequencer usability improvements and much much more.
...
Cuando reason grabe audio, tenga un looper, permita trocear como lo hace un drum rack, tenga DVS integrado, controladores dedicados y video igual hasta me lo pienso y todo.
Aun así me alegro por los usuarios de Reason (tengo varios amigos) y puede ser un complemento para los Lives pero creo que aún le queda para sustituir y/o recuperar mercado. Barato tampoco es.
Y mira que a mi la politica de Ableton me repatea.
...
Espejo escribió:Uf... Los de Ableton, y alguno más... se tienen que estar tirando de los pelos... Reason puede ser la herramienta universal para hacer música en tu casa, y pasearla por el mundo, si te apetece, por antonomasia. Que bonito el Kong. Espectacular en general el cúmulo de posibilidades de todo esto. Habrá que dedicarle muuuucho tiempo a todo.
Quizá un nuevo sinte molaría más... pero Reason ya tenía buenos sintes, y Thor era una apuesta de futuro muy seria, aún lejos de haber sido del todo explotada, y con el sampleo y Record, tampoco hacían falta más sintes.
Cuando reason grabe audio, tenga un looper, permita trocear como lo hace un drum rack, tenga DVS integrado, controladores dedicados y video igual hasta me lo pienso y todo.
Aun así me alegro por los usuarios de Reason (tengo varios amigos) y puede ser un complemento para los Lives pero creo que aún le queda para sustituir y/o recuperar mercado. Barato tampoco es.
Y mira que a mi la politica de Ableton me repatea.
...
Baneado
-Matt escribió:voy a poner las demas novedades por si a alguien se le han pasado por alto.
Automatic Self-Contain of Samples (incl from ReFills)
Make your songs self-contained by embedding samples and even ReFill sounds in your file. Reason 5's self-contained song format makes collaborating with your friends a breeze. Even breezier than before actually.
Record Notes on Multiple Tracks
Reason 5 and Record 1.5 lets you use multiple MIDI keyboards, pads, and controllers for playing and recording your instruments. Lock a 16-pad controller to a Kong, and use a keyboard to play your synths. Or use two keyboards on stage for controlling different Reason instruments.
Scale Clips by Resizing
By pressing the alt or option key, Record 1.5 lets you timestretch individual clips. Now you can stretch loops to match your song's tempo, or expand samples to eight times the length for completely new sounds.
Mute Tool
The new Mute tool lets you click to mute and unmute clips. Use it to mute sections, or create variations in your Blocks.
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Select a clip and press L to immediately set the loop points to the selection. Use the new Remote parameters for real-time control of the loop points from your MIDI controller.
Tap Tempo
New in the transport panel is the Tap Tempo button.
Improved key commands for laptop use
Reason 5 and Record 1.5 works even better on your laptop – or any keyboard missing a numeric pad. The new key commands lets you control play, loop, record and more from your keyboard.
Hierarchical menus in Combinator programmer
A sound designer favorite, the Combinator's programmer window is now even easier to use with hierarchical menus for fast patching.
Additional CV inputs on Combinator
The Combinator in Reason 5 is expanded with new CV inputs on the back. The four new CV inputs can be used to control any parameter on the contained devices, providing even more options and possibilities for sound designers.
Updated Help system (incl Help on Mac)
Reason 5 and Record 1.5 comes with a new and better built-in help system, on both Mac and Windows.
Normalize and reverse audio clips
In Record 1.5 you can normalize and reverse your recorded audio clips.
Bounce clip to sample
When using Reason & Record, you can now bounce audio recordings to samples, so you can use them in Reason devices such as Kong, Redrum, NN-XT and NN-19.
Reason 5 updates
In Reason 5 there are tons of changes to bring Reason up to speed with Record. These changes include advanced multi core support, improved cable management in the rack, faster sample loading, on-screen piano keyboard, sequencer usability improvements and much much more.
Genial Genial Genial
Aki escribió:leer un poco, no daña a nadie.Nada de Midi out (no sé porque)
Wikipedia escribió:Para entender bien el sistema de conexión, debemos saber que en un aparato MIDI puede haber hasta tres conectores:
MIDI OUT: conector del cual salen los mensajes generados por el dispositivo maestro.
MIDI IN: sirve para introducir mensajes al dispositivo esclavo.
MIDI THRU: también es un conector de salida, pero en este caso se envía una copia exacta de los mensajes que entran por MIDI IN.
El formato más simple de conexión es el formado por un dispositivo maestro (por ejemplo, un controlador) y un esclavo (como un sintetizador). En este caso, el maestro dispondrá de un conector MIDI OUT, de donde saldrán los mensajes MIDI generados, el cual deberemos unir al conector MIDI IN en el esclavo.
MIDI admite la conexión de un solo maestro a varios dispositivos esclavos en cascada. Para esos casos se utilizará MIDI THRU, uniendo el maestro con una de las unidades del modo descrito anteriormente. En el conector MIDI THRU de esa unidad se obtiene una copia de los mensajes MIDI que se introducen a través de MIDI IN, por lo que ese MIDI THRU se conectará con MIDI IN de otra de las unidades, a ésto se le llama Daisy Chain.
Supongamos que uno de los esclavos también incluye un controlador (como un sintetizador con teclado). Éste dispondrá de conector MIDI OUT. En ese caso, obtendremos los mensajes generados desde controlador en MIDI OUT, mientras que los mensajes correspondientes al controlador situado al inicio de la cadena aparecerán en MIDI THRU.
Por último, si se dispone de un aparato secuenciador (capaz de almacenar y reproducir información MIDI recibida), se conectará entre el controlador y la primera unidad generadora de sonido. En ese caso, el secuenciador dispondrá de conectores MIDI OUT y MIDI IN.
Aki escribió:De haber uno, seguro que habría sido algo muy impresionante, como fue y lo sigue siendo Thor.Ningún sinte nuevo
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